Polskie kobiety - przyzwyczajone przez lata do szamponu pokrzywowego, szarego mydła i zapachu zielonego jabłuszka - nie do końca potrafiły odnaleźć się w świecie preparatów do pielęgnacji ciała, które szerokim strumieniem zalały sklepowe półki po roku dziewięćdziesiątym. Z pomocą przyszły im bohaterki telewizyjnych reklam, które ze szklanego okienka pomagały w wyborze mydeł, kremów i podpasek ze skrzydełkami.


Brygida Gaworek – mydło Dove

Brygida Gaworek była brudna. Kiedy umyła się mydłem Dove, jej skóra nabrała gładkości i elastyczności. Zauważyli to nawet jej koledzy - jeden z nich powiedział: Brydzia, jak ty świetnie wyglądasz. A i Brydzia czuje się lepiej, kiedy się umyje.


Cindy Crawford – szampon i odżywka Elseve

„Piękno według mnie to przede wszystkim piękne włosy” – przekonywała z ekranów telewizorów jedna z najpopularniejszych modelek dekady. Dzięki niej Polki poznały energię witamin, siłę protein i połysk jojoby.


Spice Girls – dezodorant Impulse

Początek dekady pachniał dezodorantem Old Spice, jej koniec dezodorantem Spice Girls. Członkinie brytyjskiego girlsbandu śpiewały, tańczyły… i dbały o higienę swoich fanek. Dezodorant Impulse wyprodukowany przez firmę Coty sprawił, że każda dziewczyna mogła poczuć się spicy.


Anna Patrycy – podpaski Always

Dlaczego Anna Patrycy jako jedyna uratowała się z katastrofy samolotu? Ponieważ miała nowe Always ze skrzydełkami. Takie żarty pojawiły się po emisji pierwszej w Polsce reklamy podpasek. Ich bohaterka, dwudziestoletnia studentka italianistyki, „z pewną taką nieśmiałością” doradzała zszokowanym telewidzom jak radzić sobie w te „trudne dni”. Tym samym przełamała narodowe tabu dotyczące publicznego mówienia o intymnej sferze życia kobiecego.


Edyta Górniak – mydło Lux

Emocje przed telewizorami sięgały zenitu, kiedy prawie naga Edyta Górniak namydlała swoje ciało mydłem z witaminą E. Reklama sprawiła, że marka Lux na stałe zagościła w polskich łazienkach, a Edyta – w męskich fantazjach.

Categories: